QAISARA HANA,FLY!

Sunday, April 10, 2011

EXAM FEVER(PART 2)

       
Qaisara Hana sedang enak menikmati hidangan makan tengah hari nya apabila Ainul Mardhiah tiba dengan nafas yang tercungap-cungap.

“Qa-ish, da pukul 1.50 ny. Jom!”  Ainul Mardhiah menarik tangan Qaisara Hana.

“Eh, eh. Nak pergi mana ni?”

Ala, ikut aje la.”

“Weh, lapar gile dowh. Bagi la aku habiskan dulu makanan aku ni,” Qaisara Hana membeliakkan matanya melihat sahabatnya itu.

Spontan, Ainul Mardhiah mengambil sudu di tangan Qaisara dan menyuap nasi tersebut ke dalam mulut Qaisara lalu bingkas menarik tangan Qaisara serta berlari pergi.

Beberapa minit kemudian, mereka tiba di blok Ar-Razi iaitu blok kelas mereka.

“Inul, wat pe pegi kelas balik ni? Apa yang urgent sangat? Lapar tau.” Qaisara Hana merengek tanda tidak puas hati.

“Urm, aku yakin, apa yang aku akan tunjuk ni bakal buat kau kenyang tak pasal-pasal. Haa, amacam?”

“Bo? Apa dia?” anak mata Qaisara Hana membesar tanda ingin tahu.

“Adeh, tak habis-habis dengan Korea dia. Urm, kau nak tau tak siapa yang selamatkan kau masa hari tu? Yang kau terlantar kat sick bay tu?”

“Cikgu Azlin?”

“TETT! Salah, lau kau nak tau kau kena tutup mata kau dulu.”

“Apa ni Dhiya? Macam budak-budak je kau ni tau, nak kena tutup-tutup mata pulak. Tak nak la. Ala, tunjuk je la mana orangnya, aku nak cakap terima kasih kat dia.” Ujar Qaisara Hana sambil cuba menjengukkan kepalanya di celah-celah tembok.

“Eh, tak boleh. Hari tu kau kerek kan kat aku kata tak de manusia yang handsome tapi baik hati kat dunia ni. Sekarang kau tutup je mata tu,” balas Ainul Mardhiyah sambil menolak rakannya itu ke tepi sedikit.

Sepantas kilat, langkah Akif Rayyan yang baru keluar dari kelasnya 4 Beta terhenti hampir 2 langkah di hadapan seorang gadis yang dikenalinya.

Qaisara Hana! Detik hatinya. Tapi, kenapa dia pejamkan mata dia?

“Ok, Qa-ish kau boleh bukak mata kau sekarang. Tiba-tiba Akif Rayyan mendengar suara seorang lagi gadis di sebelahnya.

“Mak!” Qaisara Hana terjerit kecil, terkejut kerana melihat wajah seorang lelaki yang tidak dikenali serapat itu apabila matanya dibuka. Di luar kawalannya, Qaisara Hana hampir terjatuh dek kerana terlalu terkejut namun sempat dipaut Akif Rayyan. Apabila Qaisara Hana sudah kembali berdiri dengan stabil, secepatnya dia melepaskan tangannya kerana enggan dikatakan mengambil kesempatan terhadap gadis tersebut.

“Err, hai. Saya Qaisara Hana, Saya baru je dapat tau awak yang tolong saya hari tu masa saya pengsan kat belakang dewan makan. Saya nak cakap kamsahamnida!”

“Qa-ish!” Ainul Mardhiyah memanggil dengan nada berbisik.

“Apa?”

“Terima kasih lah!”

“Erk, alemak! Sorry2. Maksud saya terima kasih!” ucap Qaisara Hana sambil tertunduk malu kerana terlepas mengucapkan terima kasih dalam bahasa Korea. Aduh, ni lah bahananya asyik mengaplikasikan bahasa tu dalam ucapan seharian. Dia merasakan mukanya sudah terbakar macam tomato girl.

Akif Rayyan tersentak dan terpaku melihat gadis tersebut sehingga dia menjadi speechless seketika. Entah kenapa, bukan keramahan yang dia tunjukkan apabila dia membuka mulut  namun sebaliknya. Mungkin kerana hatinya digigit cemburu apabila teringat kembali pengakuan jujur sepupunya beberapa hari lepas.

“Oh, ok. Aku Akif Rayyan. Hal kecik je. Lain kali jangan menyusahkan orang lain. Aku blah dulu, chow,” dingin suara yang keluar dari mulutnya. Dia melangkah tenang meninggalkan kedua-dua sahabat itu tanpa menoleh ke belakang lagi seolah-olah tidak mengendahkan langsung ucapan terima kasih dari Qaisara Hana.

Rahang Ainul Mardhiyah jatuh. Dia langsung tidak menyangka lelaki yang membantu rakannya itu adalah  sesombong itu. Dia mengigit bibir kegeraman. Dia memandang sekilas Qaisara Hana yang terdiam membatu.

“Qa-ish, kau ok ke?”

“Tak pernah…”

“Tak pernah apa?” dahi Ainul Mardhiyah berkerut kehairanan.

“Tak pernah aku jumpa,”

“Tak pernah aku jumpa lelaki yang cool macam tu! Awesome!”

“Mak ai, taste apa kau ni Qa-ish?” Ainul Mardhiyah menggeleng-geleng kehairanan namun dia berasa lega rakannya tidak ambil hati dengan sikap yang ditunjukkan Akif Rayyan.

No comments:

Trick or Treat

My Heart Tells This

Peeps

hak cipta CERITERA QAISARA HANA adalah hak milik myrara♥heart♀